Ötszáz új munkahelyet teremt a Systemax budapesti beruházása

Több mint ötszáz új munkahelyet teremt a számítástechnikai cikkeket és alkatrészeket forgalmazó amerikai vállalat, a Systemax Budapesten létrehozott szolgáltatóközpontja.

Orbán Viktor miniszterelnök és Pim Dale, az amerikai Systemax EMEA Technology Group vezérigazgatója (fotó: MTI)
Orbán Viktor miniszterelnök és Pim Dale, az amerikai Systemax EMEA Technology Group vezérigazgatója (fotó: MTI)

 

 

Pim Dale, a Systemax EMEA Technology Group vezérigazgatója kedden az Országházban találkozott Orbán Viktor miniszterelnökkel, aki úgy véli, a Systemax elsősorban azért fektetett be Magyarországon, mert bízik a magyar fiatalokban, a döntő tényező az ő munka iránti elkötelezettségük, felkészültségük volt.

Pim Dale elmondta, a Budapesten január óta jelen lévő, New York-i központú cégük a politikai stabilitás, az üzleti környezet, a nagyon jó magyar oktatási rendszer és a rendkívül fiatalos, szilárd munkaetikával rendelkező munkaerő miatt döntött Magyarország mellett.

A vállalatvezető közölte, főként informatikai szakembereket keresnek, majd megjegyezte, hogy az informatikai központjuk is Budapesten lesz, a magyar fővárost ugyanis központként szeretnék használni közép-európai jelenlétük továbbépítéséhez és csomópontként jövőbeni közel-keleti és afrikai tevékenységükhöz.

A Nemzeti Külgazdasági Hivatal (HITA) és a Systemax januári sajtótájékoztatóján a résztvevők arról beszéltek, hogy a budapesti szolgáltatóközpont back-office és adminisztratív feladatok ellátásával támogatja majd a Systemax európai terjeszkedését, egyúttal a cég kelet-közép-európai értékesítési és marketingtevékenységének is helyszínt biztosít.

A Systemax EMEA Technológiai Csoportjának árbevétele 2011-ben meghaladta az 1,1 milliárd dollárt. A cég többcsatornás értékesítési platformján keresztül lakossági ügyfeleket, cégeket, állami szervezeteket és mikrovállalkozásokat egyaránt kiszolgál. A termékek és szolgáltatások forgalmazása többek közt webáruházak (online sales platformok) és a célpiacokon működő, az adott piacnak megfelelő nyelven elérhető telefonközpontokon (call center) keresztül, MISCO és WStore márkanév alatt történik. A társaság több százezer számítástechnikai márkaterméket is forgalmaz a legnagyobb gyártóktól.

Forrás: IP/MTI

Leave a Comment